Friday, June 24, 2011

Cinta??

Apa itu cinta??
ada yg kate cinta itu indah..tp bile ade yg gagal dlm percintaan..
disalahkannya cinta..dikatakannya cinta itu sakit,pedih.
Cinta??
Cinta atau nafsu? ade yg keliru nafsu itu katanya cinta..
padahal cinta itu suci..
Cinta??
Ade yg kate cinta itu buta x mengenal siapa..
padahal yg buta itu adalah diri sendiri yg x dpt mengenal mane cinta suci mane cinta palsu..
Cinta??
cinta pd kekasih org,cinta pd suami org,cinta pd tunang org..
itu namanya cinta??
Cinta??
jika tiada kejujuran di situ,selingkuhkan cinta..sakitkan hati yg dicintai.
itukah cinta??
Cinta membatasi segalanya,semua direlakannya walaupun belum haknya yg sah..
Itukah yg dipanggil cinta??
Ade yg meratapi cinta jika kecewa..
padahal bukan itu penghujung segalanya.
Cinta??
Kau tahu kah ape maknenye cinta??
sampaikan kau utamakan cinta pada makhluk drpd cinta kpd Yang Maha Esa..
sanggup bodohkan diri krn cinta..
itukah cinta yg dicari??
Sehingga saat ini aku masih mencari dimanakah letaknya kesucian cinta itu.
Mungkin aku belum ditemukanNya lagi.
dimanakah cinta itu..
Ingin aku peluk dan kucup cinta itu selamanya..
dan aku hebahkannya pada org ramai yg aku sedang dilamun cinta!!!!






















No comments:

Post a Comment